בריקים מחיר | חישוב עלויות לחיפוי בריקים בביתכם

רבים מעוניינים ביישום קיר בריקים בביתם, שכן חיפוי מסוג זה מוסיף המון טקסטורה, אופי וחן לחלל. אך כמו בתחומים רבים אחרים בחיים, תמיד יש לנו חשש כשמדובר במחירים שעלולים להפתיע אותנו ואנו נרתעים מלהמשיך עם משאלת ליבנו. הכתבה הזו עבור אלה מבינכם שמעוניינים לדעת מה עשויות להיות ההוצאות הכרוכות בחיפוי בריקים ואילו אנשי מקצוע נדרשים לשם כך בכדי שתדעו בדיוק מה לקחת בחשבון לפני ההחלטה.

מעט על בריקים לחיפוי

אמנם רוב האנשים שבוחרים לחפות את ביתם בבריקים עושים זאת משום התועלת העיצובית הבולטת שלהם, אך כמו שאומרים ‘הבריקים הם לא רק פרצוף יפה’, יש להם חשיבות פרקטית בביתכם שטרם קיבלה התייחסות:

  • בידוד תרמי

אחד היתרונות הבולטים של אבני החיפוי הללו הוא היכולת ליצור מעטפת בידוד תרמי לבית. האבן המחפה את הקיר משמשת כחוצץ סופג אשר קולט לתוכו את הטמפרטורה החיצונית במקום להעביר אותה הלאה לחלל החדר. עובדה זו מסייעת בחסכון של קירור בקיץ וחימום בחורף ובכלל, מעניקה יציבות לטמפרטורות הפנימיות של הבית.

  • בידוד אקוסטי

יתרון נוסף הוא היכולת של הבריקים לבודד ולהרחיק רעשים מתוך ומחוץ לבית. כשם שהאבן סופחת את החום או הקור החיצוני, כך היא גם מהווה חוצץ לרעשים ומסייעת לכם להפריד את החוץ והפנים. גרים על כביש סואן? הילד אוהב את מערכת התופים שלו? הרי לכם פתרון פרקטי ודקורטיבי מצויין!

  • פתרון לטווח ארוך

לעומת צביעת הבית הנורמטיבית, חיפוי בריקים אינו מצריך תחזוקה שוטפת ויכול להשאר שנים רבות על הקיר ללא כל שינוי או צורך בחיזוק. העמידות של אבני החיפוי הינה גבוהה מאוד ואם אתם מחפשים פתרון פרקטי ארוך טווח שיחסוך מכם את הסיוד, השפכטל, הצביעה וכו’.. חיפוי בריקים בהחלט יכול לענות לכם על הצורך הזה.

תהליך חיפוי בריקים לבית

שלב 1: מציאת בריקים מתאימים לחיפוי הבית.

הגעתם בלבכם להבנה שאתם חפצים בחיפוי בריקים לביתכם, מזל טוב, עכשיו הגיעה העת לבחון – אילו בריקים מתאימים לכם?

גם בתחום הבריקים ישנן אינספור אפשרויות זמינות לבחירתכם החל מגודל הבריקים, הטקסטורה, הצבעים, החומרים ועוד.
לרוב ניתן לחלקם ל-3 קבוצות:

  • בריקים דמוי אבן – אלה למעשה הבריקים שאנו מייצרים במפעלנו. הבריקים הללו מציעים למחפים את כל היתרונות של אבן טבעית למעט החסרונות הכוללים פגיעה בסביבה ומשקל אבן כבד יחסית. הבריקים מיוצרים בתהליך ידידותי לסביבה מחומרים הזמינים במדינתנו ומחוזקים בסיבי זכוכית בכדי לתת אקסטרא חוסן לאבן. הבריקים הללו הם למעשה רפליקה של בריקים טבעיים וכוללים בתוכם את כל החספוסים והטקסטורות שתמצאו באבן טבעית רק שמשקלם הוא כחצי ממשקלה של אבן טבעית – עובדה המקלה על הדבקתם לאורך זמן על הקיר. יתרונות נוספים של בריקים דמוי אבן הם מלאי הצבעים האינסופי (ראיתם דגם טבעי שאתם אוהבים? נייצר עבורכם אותו ללא בעיה) והמחירים הנמוכים יחסית לאבן טבעית.

טווח מחירים: 130-280 ש”ח למטר מרובע

  • בריקים מאבן טבעית – הבריקים הללו הם למעשה לבנים מכל העולם וממגוון גדול של משאבי טבע אשר נחצבו, שויפו והוטסו לישראל (למעט אלה שנחצבו במדינתנו). היתרונות של הבריקים הללו ברורים – הם הדבר האמיתי והם מכניסים את הטבע הביתה. החסרונות לעומת זאת מתבטאים במשקל כבד יחסית, בעלות גבוהה מאוד למטר מרובע ובנזק שנעשה לסביבה מכרייה חסרת רסן של משאבי טבע שאינם שכיחים מדי והטסתם לכאן.

טווח מחירים: 200-350 ש”ח למטר מרובע

  • בריקים מפירוק – מיחזור מעולם לא נראה טוב כל כך. אבני חיפוי מפירוק הם למעשה לבנים מקוריות שהיו בשימוש בבתים עתיקים שלרוב ממוקמים באירופה, אשר הופשטו מלבניהם, מויינו ונשלחו ארצה. הטיפול הרב שכרוך בלבנים אלה מעלה את המחיר למטר, אך אם אתם פריקים של וינטאג’ – אולי זה לא יפחיד אתכם.

טווח מחירים: 250-400 ש”ח למטר מרובע

הערה: יש לקחת בחשבון את העובדה שאם יש לכם צורך בהתאמות של הבריקים וביצוע חיתוכים יתכנו תוספות למחיר.

שלב 2: מציאת איש מקצוע להתקנת הבריקים

חשוב חשוב חשוב! בבואכם לבחור באיש המקצוע להתקנה הבריקים על קירות ביתכם עליכם לוודא שהוא מנוסה, איכותי, מקצועי ומכיר את המגבלות הכרוכות בחיפוי קירות.
חיפוי קירות פנים לא מצריך התחשבות בשום חוק או תקן וההתקנה מתבצעת לרוב על ידי הדבקת הבריקים מהרצפה (מסירים את הפאנלים) ומעלה. על המתקין לשמור על רווח קבוע, לוודא שההדבקה מפולסת ושאם מדובר על בריקים בגוונים הם מעורבבים היטב על כל הקיר וגוונים מסויימים אינם מרוכזים במקום אחד. בקשו מאיש המקצוע המלצות מלקוחות באזורכם בכדי שתוכלו לבחון את איכות ונקיון עבודתו.
לרוב ספקי הבריקים (גם לנו בבריקים פלוס) ישנם מתקינים שהם עובדים איתם באופן קבוע אשר הוכיחו את מקצועיותם פעם אחר פעם, בקשו המלצות קודם כל מהם.
שימו לב שיתכן ויהיו תוספות לתחמור של בין 50 ל-100 ש”ח במידה ומדובר על חיפוי אזור שמצריך חיתוכים והתאמות כמו פינות ועמודים.

במידה ומדובר בחיפוי קירות חוץ ודאו שהמתקין מכיר את התקנים הכרוכים בחיפוי ואף מומלץ להתייעץ עם אדריכל או קבלן טרם בחירת האבנים (ישנן הגבלות מוגדרות לחיפוי אבן חיצוני).

טווח מחירים: 150-300 ש”ח למטר מרובע (כולל חומרים)

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לשאול אותנו בתגובות!
שיהיה בהצלחה בחיפוי – ותתחדשו!

מאמרים נוספים: