חיפוי אבן – טרנד בן אלפי שנים שתפס תאוצה בעת המודרנית

אחד החומרים שהיו בין הנפוצים ביותר לשימוש בבנייה בעת העתיקה הוא האבן לבנייה, אותה היו כורים במחצבים פתוחים הזמינים לכל בשפע, מעצבים את צורתה לכדי בריקים  (לבנים) בצורת מלבן או ריבוע, ומציבים אותה יחד עם חברותיה ליצירת מבנה, קיר, גג או חומה.

יתרונות של חיפוי אבן

הסיבה שסגנון בנייה זה היה בשימוש עוד מהאלף החמישי לפני הספירה היא שאבן אפשר למצוא בכל מקום. מגוון סוגי האבנים שהכדור עליו אנו חיים מציע לנו הוא עצום ואינסופי, מה שמאפשר לנו משחק עם צבע, צורה, קושי ועמידות. בנייה מאבן מאפשרת גם בידוד מלא של הבית מרעשים, מקור ומחום. מכיוון ששכבת האבן היא שכבה קשיחה שמאיטה את חדירת האוויר בין פנים הבית לחיצוניותו, הדבר מתבטא בבידוד חום, קור ורעש. בנוסף, בנייה באבן היא בניה קלה, שלא דורשת עבודה עם כלים מיוחדים יותר מדי, למעט כלי החיתוך וכמובן עבודת העיצוב.

עלות חומרים

מכיוון שאבן היא משאב טבעי הנמצא בשפע, ניתן לרכוש את חומרי הגלם במחירים מצחיקים מאוד. עיקר העלות בעיבוד אבן לבנייה, בה נעשה שימוש בעת חיפוי אבן לקירות, נובעת בעיקר מעלויות העיבוד וההובלה. חומר הגלם נחצב, מובל למפעל העיבוד, מעובד ומועבר למשווקים – ומשם לקירות הבית שלכם. שרשרת זו מעלה את מחירה הזעום של האבן שמצאנו בטבע, אך מעניקה לנו את אחד מפתרונות הבנייה, הבידוד והעיצוב המובילים משחר ההיסטוריה ועד היום.
בבריקים פלוס אנו מוזילים אף יותר את עלויות הייצור שכן הבריקים נוצרים כאן במקום ללא כל גורמי חציבה או הובלה בתהליך.

חיפוי אבן – אפשרויות בלתי מוגבלות

פעולת החיפוי היא פעולה פשוטה יחסית, כל שהיא דורשת הוא משטח ישר להדביק עליו את לוחות האבן, ועל כן ניתן לשחק עם הרעיונות שעולים לנו בראש כמה שנרצה, ועל פי רוב גם נוכל לגרום להם לבוא לידי מציאות. ניתן לבצע חיפוי אבן לקירות החיצוניים של הבית, ולהקנות לו למשל סגנון ירושלמי על ידי שימוש באבן ירושלמית. ניתן לחפות חדרים שלמים בתוך הבית על מנת ליהנות מחימום מלא של הבית ובידוק מרעש, או אפילו לחפות חלקי קיר בנישות, במסדרונות, ובחדרי הבית על מנת להקים פינות מעוצבות ברחבי הבית שמנעימות את ההרגשה לשוהים בו.

מאמרים נוספים: